Comunicat 9N de L’Esquerda

Durant els últims mesos allò que alguns han anomenat el “procés català” ha esdevingut tema central de l’esfera política, dels mitjans de comunicació i de la societat civil. L’acceleració dels esdeveniments polítics encadenats durant les últimes setmanes denoten la proximitat de la data: el 9N.

Davant d’aquests fets, pensem que cal dir alt i ben clar que aquesta no és la consulta que nosaltres voldríem. La majoria del poble català s’ha expressat en repetides ocasions al carrer i a les urnes per a la celebració d’un referèndum d’autodeterminació. El govern català, com ha fet històricament l’autonomisme català, ha utilitzat la capacitat mobilitzadora de l’independentisme social i polític i s’ha apropiat del mandat popular, diluint-lo en un procés participatiu. Aquest, ho sabem bé, no és gaire més que la possibilitat de seguir pressionant al poder des del carrer.

D’altra banda, la resposta de l’Estat Espanyol, prohibició rera prohibició de la mà del TC, deixa ben clara la negativa a entendre i respectar la conjuntura política catalana. Cada dia ens ho recorden: l’Estat Espanyol no ens reconeixerà -al poble català- com a subjecte polític. Des de l’Esquerra Independentista dels Països Catalans, ho sabíem i no ens sorprèn. Com tampoc ens sorprèn l’autonomisme disfressat de sobiranisme, que té a punt el mantra del pacte fiscal i “el més autogovern”. Com tampoc ens sorprèn l’autonomisme disfressat d’un federalisme buit, tant irreal com impossible d’assolir. La lluita ve de lluny i va més lluny encara. I és la d’un poble contra un estat i les seves estructures -també autonòmiques- per l’exercici d’un dret col·lectiu de tots els pobles: l’autodeterminació.

I és per això que, malgrat les contradiccions, seguim i seguirem adaptant-nos a les conjuntures actuals i a les que vinguin. Sabent per l’experiència acumulada, que la llibertat no es demana i la justícia no es negocia. Sabent que davant del feixisme disfressat de lleis constitucionals, de res serveix la voluntat de transició. Sabent que darrera d’un independentisme transversal que ens volen vendre com a neutre s’hi amaguen uns interessos de classe que també cal combatre. Sabent que només ens val la ruptura i que aquesta s’assoleix desobeint.

Encara ens queden dubtes sobre el proper diumenge 9 de Novembre. No sabem si CiU es mantindrà ferm en la convocatòria o traslladarà la responsabilitat a la societat civil. Una vegada més, sigui quina sigui la situació, l’Esquerda i el conjunt de l’Esquerra Independentista, tenim clara la importància de la jornada del 9N.

Ens cal una participació massiva omplint les urnes de vots independentistes:
… perquè aquesta és una forma ferma de desafiar l’Estat Espanyol i les prohibicions del TC.
… per deixar clar, una vegada més, que el poble vol votar i dir ben clar al govern de CiU que no hi ha legalitat espanyola que ens serveixi per un procés real d’independència.
…perquè amb la independència del Principat de Catalunya, volem anar més enllà engegat un procés constituent extensiu als Països Catalans que superi el llast del capitalisme salvatge i d’un estat “democràtic” podrit.
…perquè només des de la confluència popular i l’auto organització de base, som i serem capaces de començar a construir alternatives comunes, més justes i igualitàries.

desobeïm